Tidligere har vi skrevet om hvordan du kan bruke applikasjonen To Do på iOS og på Android. Enten du bruker huskelister for arbeid, skole eller personlige oppgaver er viktig å ha en balansert tidsplan, og samtidig huske alle gjøremålene man skal gjennom i løpet av en dag. Microsoft To Do synkroniserer oppgavene på tvers av enhetene dine, enten du bruker Android, iOS , Mac, Windows eller nettet. To Do er også integrert med Microsoft 365-pakken, inkludert Outlook og Teams.
Tips 1:
Fest til oppgavelinjen
Du kan feste Microsoft To Do til oppgavelinjen for å enda raskere få tilgang til favorittlistene dine. Enten du skal legge til en ny oppgave eller oppdatere en eksisterende.
Slå på dette alternativet under «Innstillinger» i To Do, eller høyreklikk på appen når den er åpen og velg «Fest til oppgavelinjen».
Tips 2:
Få varsler
Med varslinger vil du kunne få en følelse av hvor mange oppgaver du har liggende uten å åpne To Do. Denne visuelle påminnelsen hjelper deg med å holde et øye med oppgavene dine. Det finnes to typer alternativer for varslinger:
- Forfaller i dag (standard): Varslingen viser antall oppgaver som skal gjøres i dag, samt de som skulle vært gjort tidligere.
- Lagt til i Min dag og ikke fullført: Varslingen viser antall oppgaver som er lagt til i Min dag, men som ikke er fullført.
Du kan skru på disse innstillingene under «Innstillinger» i To Do, hvor du også kan velge hvilken type varsling du ønsker å motta.
Tips 3:
Bruk levende lister
Se listene dine direkte i Start-menyen. «Live tiles» gir deg den siste statusen.
Tips 4:
Tilordne oppgaver i delte lister
Når du vil delegere en oppgave i en delt liste skriver @omtale for å dele den med en annen.
Tips 5:
Påminnelser og forfallsdatoer
Når du jobber med flere oppgaver samtidig, kan man enkelt glemme å fullføre en oppgave. Sett i stedet en påminnelse og en forfallsdato på oppgavene dine i To Do.
Tips 6:
Legg til kontekst til oppgavene dine
Noen ganger kan det være vanskelig å huske alle detaljene til en oppgave. Me disse tipsene vil enklere kunne huske hva oppgaven handler om:
- Legg til #tags i oppgavene dine for å kategorisere dem
- Legg til notater under «Legg til notat»
- Legg ved filer som er relevante for oppgaven
Oppsummering
Med disse 6 tipsene blir det enklere å administrere oppgaver i Microsoft To Do på din PC. Dersom du ikke har begynt å bruke To Do kan du laste ned applikasjonen her.