Hopp til hovedinnhold

6 tips til bedre bruk av Microsoft To Do din PC

Tidligere har vi skrevet om hvordan du kan bruke applikasjonen To Do på iOS og på Android. Enten du bruker huskelister for arbeid, skole eller personlige oppgaver er viktig å ha en balansert tidsplan, og samtidig huske alle gjøremålene man skal gjennom i løpet av en dag. Microsoft To Do synkroniserer oppgavene på tvers av enhetene dine, enten du bruker Android, iOS , Mac, Windows eller nettet. To Do er også integrert med Microsoft 365-pakken, inkludert Outlook og Teams.

Tips 1:

Fest til oppgavelinjen

Du kan feste Microsoft To Do til oppgavelinjen for å enda raskere få tilgang til favorittlistene dine. Enten du skal legge til en ny oppgave eller oppdatere en eksisterende.

Slå på dette alternativet under «Innstillinger» i To Do, eller høyreklikk på appen når den er åpen og velg «Fest til oppgavelinjen».

MicrosoftTeams-image (44)

Tips 2:

Få varsler

Med varslinger vil du kunne få en følelse av hvor mange oppgaver du har liggende uten å åpne To Do. Denne visuelle påminnelsen hjelper deg med å holde et øye med oppgavene dine. Det finnes to typer alternativer for varslinger:

  • Forfaller i dag (standard): Varslingen viser antall oppgaver som skal gjøres i dag, samt de som skulle vært gjort tidligere.
  • Lagt til i Min dag og ikke fullført: Varslingen viser antall oppgaver som er lagt til i Min dag, men som ikke er fullført.

Du kan skru på disse innstillingene under «Innstillinger» i To Do, hvor du også kan velge hvilken type varsling du ønsker å motta.

MicrosoftTeams-image (46)

Tips 3:

Bruk levende lister

Se listene dine direkte i Start-menyen. «Live tiles» gir deg den siste statusen.

Tips 4:

Tilordne oppgaver i delte lister

Når du vil delegere en oppgave i en delt liste skriver @omtale for å dele den med en annen.

MicrosoftTeams-image (47)

Tips 5:

Påminnelser og forfallsdatoer

Når du jobber med flere oppgaver samtidig, kan man enkelt glemme å fullføre en oppgave. Sett i stedet en påminnelse og en forfallsdato på oppgavene dine i To Do.

MicrosoftTeams-image (49)

Tips 6:

Legg til kontekst til oppgavene dine

Noen ganger kan det være vanskelig å huske alle detaljene til en oppgave. Me disse tipsene vil enklere kunne huske hva oppgaven handler om:

  • Legg til #tags i oppgavene dine for å kategorisere dem
  • Legg til notater under «Legg til notat»
  • Legg ved filer som er relevante for oppgaven
MicrosoftTeams-image (50)

Oppsummering

Med disse 6 tipsene blir det enklere å administrere oppgaver i Microsoft To Do på din PC. Dersom du ikke har begynt å bruke To Do kan du laste ned applikasjonen her.

Publisert: . Oppdatert: .

Vi hjelper gjerne til med å finne den beste løsningen for din bedrift

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!