Hopp til hovedinnhold

Nye funksjoner i Microsoft 365 Business din moderne arbeidsplass!

Bilde av Office programmer

Med Microsoft 365 Business kan du jobbe på tvers av alle enhetene dine, samt opprette, redigere og dele filer i Word, PowerPoint, Excel og OneNote. Samtidig er det mulig å lagre, synkronisere og dele filer på Internett, samt redigere med flere personer på samme tidspunkt. Løsningen er spesialutviklet for små og mellomstore bedrifter (smb-markedet), og bidrar til produktivitets- og samarbeidsløsninger, sikkerhet og enhetsbehandling.

Forrige uke ble den store våroppdateringen av Windows 10 lansert. Samtidig melder Microsoft at det vil komme flere egenskaper til Business-utgaven av Microsoft 365:

  • Nye metoder for å arbeide mer kreativt
  • Nye samarbeidsverktøy
  • Den moderne arbeidsplassen blir mer simpel
  • Intelligent sikkerhet tilpasset den moderne arbeidsplassen

Microsoft PowerPoint får blekkanalyse

Gjenkjenning av både form og tekst er allerede å finne i PowerPoint. Nå blir det også mulig å konvertere håndskrevne ord til tekst på lysbildene, samtidig som du også kan tegne figurer som for eksempel hjerter og skyer. I stedet for å lage hver figur for seg selv, kan du med den nye funksjonen skissere et helt lysbilde og deretter konvertere alle tegningene samtidig. Det blir dermed enklere og mer effektivt å konvertere kreative ideer til profesjonelle lysbilder.

New-in-April-PowerPoint

Bilde hentet fra: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/04/30/new-to-microsoft-365-in-april-tools-for-the-modern-workplace/

Microsoft Word får nye blekkbevegelser

Med blekkbevegelser kan du legge til håndskrevet tekst til eksisterende innhold i et dokument ved bruk av en penn. Ved bruk av pennen vil det også være mulig å dele paragrafer inn i flere linjer, sette inn ord i eksisterende setninger, samt sette sammen ord som er delt. På denne måten blir det enklere å redigere dokumenter og gjøre forandringer i teksten.

New-in-April-caret

Bilde hentet fra: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/04/30/new-to-microsoft-365-in-april-tools-for-the-modern-workplace/

Redigering på mobil

Microsoft utvider også tilgjengeligheten for Word, Excel, PowerPoint, Outlook og OneNote for iOS og Android. Det blir dermed mulig å installere fullversjoner av disse appene for å lage, redigere og dele dokumenter på farten. Dette gjelder for alle Microsoft 365 abonnenter.

mobil

 

Mer fokus på samarbeid

Nye egenskaper i Outlook for iOS er allerede introdusert. Dersom du har startet å lage et dokument på PC, kan du fortsette prosessen på mobil. Det vil på denne måten bli enklere å fortsette der du slapp, ved å enkelt navigere deg frem til personen du allerede har startet å skrive til. Outlook bruker også kunstig intelligens for å forstå hva slags vaner vi har når vi bruker tjenesten. For kort tid siden skrev vi et blogginnlegg om hvordan Outlook organiserer innboksen for deg.

Forbedringer i kalenderen til Outlook

Det skal nå bli mulig å hindre at kalenderinvitasjoner blir videresendt til mottakere som ikke er en del av den opprinnelige invitasjonen. Begrunnelsen for denne endringen er å beskytte brukeres personvern, samt opprettholde det opprinnelige formålet med møtet uten at det blir gjort endringer av andre. Som deltaker i et møte kan du også nå se hvem som har godtatt møteinnkallelsen, selv om det nødvendigvis ikke er du selv som har invitert til møtet. Dette for at du selv skal kunne ta riktige avgjørelser på hvordan du disponerer din tid.

 

Intelligent sikkerhet tilpasset den moderne arbeidsplassen

En undersøkelse foretatt av Microsoft, viser at 71% i smb-markedet føler seg sårbare når det kommer til nettkriminalitet og sikkerhet, hvor frykten for nettfiske og løsepengevirus er blant de mest alvorlige.

For å hjelpe din bedrift å bli enda tryggere inkluderer nå Microsoft 365 Business avanserte sikkerhetsmekanismer som skal beskytte din bedrift ytterligere:

  • Sofistikert skanning av vedlegg og kunstig intelligens som analyserer og oppdager eventuelle trusler
  • Automatisk sjekk av linker i e-poster som vurderer om de er en del av et nettfiske-system og som hindrer brukere å få tilgang til usikre internettsider
  • Enhetsbeskyttelse som hindrer interaksjon mellom enheter man bruker og ondsinnet programvare.

Det er lagt til en egen policy som handler om tap av data. I Outlook kan man legge til regler for kryptering som hindrer en e-post i å bli videresendt, kopiert eller limt inn i andre dokumenter. E-post arkivering har også en egen policy for å sikre at data har riktig back-up.

De fleste små- og mellomstore bedrifter håndterer sensitive data på daglig basis. Med de kommende reglene som følger GDPR, er fokuset rundt sikkerhet større enn det har vært på lenge, og flere bedrifter er derfor opptatt av sikre datasystemer som hindrer at slike data kommer på avveie.

computer-3233754_1920

Microsoft informerer om at de nye egenskapene allerede er tilgjengelig for nye Microsoft 365 Business kunder, og at eksisterende kunder vil få tilgang i løpet av noen uker.

Den moderne arbeidsplassen

Det er den siste tiden kommet en rekke nye muligheter for å forenkle hverdagen til virksomheter. Alle disse funksjonene som kommer til Microsoft 365 har som formål å minimere kostnader samtidig som det skal styrke brukeropplevelsen.

Ønsker du og din bedrift å styrke teamet, beskytte firmaet og forenkle IT-administrasjonen med en enkel løsning? Besøk oss på våre hjemmesider eller ta kontakt via kontaktskjema nederst på denne siden.

Kilde: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/04/30/new-to-microsoft-365-in-april-tools-for-the-modern-workplace/

Kilde: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/04/30/safeguard-your-business-with-new-security-features-for-microsoft-365-business/

Publisert: . Oppdatert: .

Vi hjelper gjerne til med å finne den beste løsningen for din bedrift

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!