Ettersom arbeidssituasjonen vår har utviklet seg fra å ha samlokaliserte team til å ha flere eksterne medlemmer, har Microsoft Teams blitt et viktig verktøy for effektivt samarbeid. Med den nye funksjonen, Presenter fra PowerPoint i Microsoft Teams, uavhengig av om du er i samme rom som resten av deltakerne, er det nå enda enklere å dele presentasjonen direkte fra PowerPoint.
Funksjonen er nå tilgjengelig i PowerPoint web, Windows, Mac og Microsoft 365 Apps for Business lisens.
* På Windows og Mac OS er denne funksjonen begrenset til følgende SKUs: Office 365 A3, Office 365 A5, Office 365 E3, Office 365 E5, Office 365 Government G3, Office 365 Government G5 og Microsoft 365 Apps for Enterprise.
Sånn gjør du det:
- Start med å bli med i Teams-møte eller en ad-hoc Teams-samtale.
- Åne presentasjonen i PowerPoint.
- Klikk på «Presenter i Teams» øverst til høyre.
- Du vil motta et varsel i Teams.
Presentasjonen din vil dermed vises i Microsoft Teams, både for deg og for de andre deltakerne.
Krav
For å kunne bruke denne funksjonen må du ha eller gjøre følgende:
- Det nyeste skrivebordsprogrammet av Microsoft Teams
- Lagre presentasjonen i OneDrive for Business eller i SharePoint
- Bli med i et Microsoft Teams-møte før du klikker på «Presenter i Teams»-knappen i PowerPoint.